ISSUE 18
NEWS COLUMN
ISSUE 17
ISSUE 16
ISSUE 15
ISSUE 14
     
     

THESE PAGES ARE FREE OF

JAVA
FRAMES

STORED ON A LINUX SERVER, AND RUNNING SPACEHAWKS' OWN LINUX BASED VOTING AND MESSAGE BOARD CGI.

NO MICROSOFT RELATED PROGRAMS WERE USED TO CREATE THIS SITE.

VOYAGER
IBROWSE
AWEB
 
MSIE
   
     
STRIP
 

SPACEHAWKS WORLDNEWS ISSUE 18
Wipeout 2097

Kicsit megkésve ugyan de itt van végre a PPC AMIGA platformon is az egyik
legismertebb PSX játék átirata a Wipeuot 2097, ami egy 3D-s versenyjáték.
A játék konverziója teljesen megegyezik a pc-s Wipeout-tal + még némi csak
AMIGÁs opcióval bõvítve amirõl majd késõbb lesz szó.
A játék rendszerkövetelményei:
- PowerPC proci.
- 3D-s gfx-kártya (BVisionPPC, CVisionPPC, CyberVison3D vagy egy 3D-s
gyorsító kártya -ami még nem is kapható-), de legalább egy Permedia2-es
teljesítményû gfx-kártya.
- legalább 24Mbyte FAST-RAM, az ajánlott 32Mbyte.
- CD-ROM (Már ha az eredeti CD-s verzióval játszunk) (Lemezes verzió nincs :)
- OS 3.0, de a 3.1-es OS az ajánlott.
- WarpUp v4 (rajta van a Wipeout CD-n és az elterjedt archívban is :).
- Warp3D v2 (rajta van a Wipeout CD-n és az elterjedt archívban is :).
Érdemes a CD-n (archívban) lévõ verziót installálni, mert van benne pár
javítás, hogy mi azt ne kérdezzétek, mert a doksi sem köti az orrunkra.
- CyberGraphX vagy Picasso96 lehetõleg a legújabb verziók valamelyike.
- lowlevel.library a Joypad támogatáshoz.
A játék indítása:
Mielõtt elindítanánk a játékot lehetõleg lõjünk le minden más futó programot,
fõleg a PowerUp-osakat, ha nem akarunk egy szép fagyást látni.
Túl nagy felbontás WB és színmélység esetén érdemes a felbontást lejjebb
venni, hogy minél több videomemória legyen (16bit-es 800x600-as WB felbontás
mellett a játék még 1024x768-as felbontásban 16-bit-es színmélység mellett
még zakatolt... ...na jó volt a gépben 64Mbyte RAM).
Mikor a játék elindul elõször a konfigablak nyílik meg ahol a következõket
tudjuk beállítani:
- Warp3D Drive ---> a hardware-es 3D és a software-es meghajtók között
tudnunk választani. A dolgok jelenlegi tényállása szerint
ez jelenleg nem lehetséges.
- Graphics Mode ---> a következõk szerint futhat a játék:
Window ---> a játék az ablakban fut. A WB-nek 15/16-bit-es
színmélységûnek kell lennie. Egy izmosabb 68k-s rész
azért nem árt.
Poénos, lehet stuffolni vele a pc-s haverokat.
Double Buffered Screen ---> a játék egy saját képernyõn fut double
buffer-relt képernyõn.
Triple Buffered Screen ---> a játék egy saját képernyõn fut háromszorosan
buffer-relt képernyõn. Még szebb és gyorsabb
játék, de több video-memóriát igényel.
- Select ---> itt lehet kiválasztani a nekünk tetszõ felbontást és
színmélységet amin a játék futni fog.
- Speed Limit ---> a játék maximális framerate-jét lehet megadni.
Ha a Wipeout túl gyorsan fut akkor itt lehet leszabályozni
azt.
(Hülyén hangzik egy halott géptõl, de tényleg szükség lehet rá....-Emeric SH)
- Unlimited ---> a framerate korlátozásának a letiltása.
- Texture Memory ---> itt lehet meghatározni azt, hogy mennyi videómemóriát
tartson fenn magának a játék a textúráknak. Minél
magasabb ez az érték annál szebbek a textúrák de annál
kevesebb videómemória marad más dolgokra. Ha a játék
nagyon magas felbontásban lesz játszva akkor ezt az
értéket csökkenteni kell. A 4Mbyte-tal rendelkezõ
gfx-kártya tulajoknak ezt az értéket feltétlenül
alacsonyabbra kell venniük.
- Mipmapping ---> a mipmapping bekapcsolása, ami a grafikai minõséget
növelheti.
(Izé... Én eddig úgy tudtam, hogy a mipmapping a megjelenítés sebességét gyorsítja fel, távoli dolgokra elõre leméretezett, kisebb textúrákat, közelebbiekre részletesebb textúrákat alkalmazva. Már persze attól függ, amúgy hol állapították volna meg a textúrák átlagos méretét, ha a cél a minõség javítása, akkor természetesen a mipmap esetén jóval nagyobb textúrákat is elhelyezhetnek a "raktárban", mont normál esetben az egy darab használt textúra lett volna.-Emeric SH)
Ennek csak akkor van látszatja ha a 3D-hardware
támogatja a mipmapping-et. Ez a Permedia2 esetében nem
lehetséges.
FONTOS: az opció bekapcsolásával a játékban még nincs
bekapcsolva a mipmapping, ezt a játék közben az
F7-es gombbal tehetjük meg.
- Audio AHI ---> az AHI lesz használva a hangok kiadásához, így a hangkártya
tulajok is élvezhetik a játék hangjait.
Alapban az audio.device és az AMIGA Paula chip-je lesz
felhasználva.
- Swap Audio Channels ---> az AMIGA audio-csatornái fel lesznek cserélve, ez
a CD-track-ek lejátszását nem befolyásolja.
- Half Volume ---> ha be van kapcsolva akkor a hangeffektek fél hangerõvel
lesznek lejátszva. Ez nagy hatással van a hangminõségre
nézve, ha az AMIGA hangchipje (Paula) van használva.
- CD Audio ---> ha nincsen bekapcsolva akkor a CD-audio-track-ek nem lesznek
lejátszva.
- Play Intro ---> ha nincsen bekapcsolva akkor az intro animációk nem lesznek
lejátszva.
- Save ---> elmenti a beállításokat.
- Play ---> elindítja a játékot.
- Cancel ---> no comment.
Szóval el kéne indítani a játékot végre...
A kellõen mazochista beállítottságú abuser-ek megnézhetik az introt is, én
mindenesetre nem vágtam hanyatt tõle magam.
A játék kegyetlen egyszerû, a zûrhajóval lehetõleg minnél hamarabb száguldjunk
végig a pályán és lehetõleg az elsõ három között végezzünk a népes mezõnyben.
A verseny folyamán lehetõségünk van fegyvereket is felvenni amivel a mezõnyt
tudjuk ritkítani és így az elért helyezésünket is tudjuk befolyásolni, persze
az ellenek sem restek ellenünk fegyvert használni ezért nevezzük õket
ellennek.
A játékben van három + egy zûrhajó amivel száguldozhatunk a valagra (nem
Viagra) való pályán amik fokozatosan nehezednek.
Opppsss!
Ha minden igaz akkor a cikk elején emlegettem valamilyen AMIGÁs extrákat,
ezeket a játék közben tudjuk ki-bekapcsolni a funkcióbillentyûk intenzív
molesztálásával (gyk.: pl.: F1).
- F1 ---> a külsõ és a belsõ nézet között tudunk váltani. A belsõ nézet elég
brutális szinte beleszédül az ember.
- F2 ---> az egérérzékenység beállítása több fokozatban.
- F3 ---> a nézet távolság beállítása 1 és 9 között. Minél kissebb a nézet
távolság értéke annál gyorsabb a játék.
- F4 ---> a hajtómû láng látványának a ki-bekapcsolása.
- F5 ---> az ég ki-bekapcsolása.
- F6 ---> ködösités ki-be.
Ha valaki más a játékunk közben kérésünk ellenére bekapcsolja a
ködöt akkor csak szóljunk rá, hogy: "Na ne ködösíts má'!" :).
Ja ez a feature egy AMIGÁs feature lehet a ps-c haverok elõtt a
mellet döngetni: "Beeee! Én az Wipeout-omban van köd a tiédben
nincs! Dik!"
- F7 ---> különbözõ filter (nem tea vagy kv) ki-bekapcsolása, ezek a
következõk:
Filtering Off ---> no filter, lásd még Munkás, Kossuth, Fecske.
Bilinear Filter ---> pontosan az.
Bilinear/Mipmapping ---> ez csak akkor mûködik ha a hardware is
támogatja és a Mipmapping opciót is
bekapcsoltuk a konfigablakban.
Trilinear Filter ---> na ja.
Ez a feature egy AMIGÁs feature lehet a ps-c haverok elõtt a
mellet döngetni: "Beeee! Én az Wipeout-omban van Bi/Trilinear
filter és Mipmapping is! Mare!"
- F8 ---> a képernyõ fényességének a beállítása 1 és 9m között.
Gamma korrekciónak is szokták nevezni.
Ez is csak AMIGÁs opció, szóval a szokásos melldöngetés a tuskók
elõtt.
- F9 ---> a lineráris textúramapping ki-bekapcsolása. Lehet mellet döngetni.
- F10 ---> a dithering ki-bekapcsolása.
A szokásos pótcselekvés az IBM kompatilis gépekkel rendelkezõ
tagok elõtt.
A dithering csak akkor kapcsolható ki ha a Warp3D/Permedia2/Dither
Env-Variable off-ra van állítva. Persze ez csak a Permedia2-re
vontakozik.
Na igen van a jatékben egy-két csak AMIGÁs opció, de szerintem emiatt nem
fogja a dzsunka (pécé) tulajokat enni a sárga irígység.
Vissza a játékhoz...
A játék közben a pályán a következõkkel találkozhatunk:
- a pályák oldalfalai ---> az elsõ idõszakban sok idõt fogunk a közelükben
eltölteni.
- kockás felület a pályán ---> egy checkpoint vagy a pálya Start/Cél része.
Ide kell még lehetõleg a szûkös idõ letelte
elõtt beérnünk. Ha letelik a kiszabott idõ
akkor elítélhetõ módon felrobban a kasznink,
persze ez akkor is elõfordulhat ha elfogy a
pajzsunk energiája.
A Start/Cél terület környékénk a jobb/baloldalon (ez pályánként változik) van
egy box utca ahol menet közben fel tudjuk tölteni a pajzsot (ezt az ellen is
meg szokta tenni).
- világoskék nyil (^) a pályán ---> rárepülve felgyorsítja a gépet, több is
lehet egymás után.
- változó színû X azaz iksz ---> rárepülve itt lehet a fegyvereket felvenni
amivel az ellent lehet zaklatni.
Pár felvehetõ tárgy:
- autopilóta ---> no comment. 3 másodpercig müxi.
- akna elõre-hátra ---> jó tesz az ellen pajzsának.
- turbo ---> no comment.
- pajzs ---> egy ideig nem art nekünk semmi sem.
Ennyi lenne a játék leírása dióhéjban a többi annyira egyszerû, hogy az már
szinte fáj. Ha valaki mégis elakadt volna az írjon, sírjon én segítek a
báján... hmmm... baján!
És most Ladies and Gentlemens van szerencsém bejelenteni elõször
Magyarországon a magyar AMIGÁs scene-en belül a Wipeout2097 cheat-jeit.
Ne!
Ne!
Még a végén zavarba jövök...
Virágot az öltözõbe...
Autogrammot nem osztok...
A manageremmel beszéljék meg...

Kezdõ képen:
- RUSH ---> Silly hajó, hogy mi a bánat ez azt nem tudom.
A fõmenüben:
- XTEAM ---> Piranha team engedélyezése.
- XCLASS ---> Phantom osztály engedélyezése.
- XTRACK ---> összes pálya játszható lesz.
A játék közben:
- PSYMEGA ---> végtelen lõszer.
- PSYPROTECT ---> végtelen energia.
- PSYTICKER ---> végtelen idõ.
- PSYRAPID ---> gépányú.
- FRAMERATE ---> az fps kiiratása a játékkal.
A cheat-eket csak bekapcsolni lehet a játék folyamán, ki nem.
Jó játékot.


A Guy Called Raven

 

 

 

 
GLOBAL LINKS DOWNLOAD AREA MESSAGE BOARD