Heretic
Amint láthatjátok a Heretic-et is elérte a végzete
és felszabadították a kódját, mint a DoomII-nek, Abuse-nek, Hexen-nek,
Descent-nek és még sorolhatnám tovább azokat a játékokat, amiknek
a kódjai prédául ki lettek téve a nagyközönség elé, hogy vmit
ugyan már csináljanak velük szegények. Ennek a nagylelkűségnek
köszönhetően lett nekünk pár programozni tudó emberke révén Amigás
változat a fentebb említett játékokból.
De maradjunk inkább az eredeti témánál vagyis
a Heretic-nél. Ebből három verzió jelent meg, ezek a következők:
- 68k.
- PPC PowerPC.
- PPC WarpUp.
Én az első kettő verzióról fogok írni, mert
a WarpUp-pal eddig szinte csak gondjaim voltak.
Mielőtt nekiugranánk a játékot nyöstölni nem
árt a következőket beszereznünk:
- AGA vagy CGFX.
- 8Mbyte RAM.
- shareware WAD file-ja a Heretic-nek. Valamelyik Chip CD-n rajta
volt.
- eredeti file-ját a programnak, ennek a mérete 11096488 byte.
Ez a verzió!?nálam tökéletesen működött.
- + a Heretic Amigás engine-jeit.
Ezekután akár már gyilkolhatjuk is a játékot.
Installálása:
- tömörítsük ki az archívot.
- csináljunk egy tetszőleges nevű könyvtárat valahová a vinyón
(a Heretic név az ajánlott :).
- másoljuk a könyvtárba a heretic.elf vagy .exe file-t, a heretic.cfg
file-t.
- a "doomsound.library-t másoljuk be a Libs:-be.
- végül másoljuk be a könyvtárba a HERETIC.WAD file-t. Heretic
v0.6: A 68k-s verzió a stack-et saját maga állítja be, a PPC verzióban
ezt saját magunk kell, hogy megtegyük (200000 elég)!
A program paraméterei:
- -asl ---> egy asl requester-t fog nyitni a program, ahol megadjuk,
hogy milyen képernyőmódban akarunk játszani. Az alap PAL|LORES,
a PPC verzióban látható nagyobb felbontás is, de NE VÁLASSZ más
felbontást mint 320*XXX. A 0.4-es verziótól kezdve nem kell használi
a -asl opciót a CGFX használóknak, mert a Heretic automatikusan
megtalálja a CGFX módot.
- -nodoublebuffer ---> kikapcsolja a double buffering-et.
- -window ---> a játék egy ablakban fog futni a WB-n. A WB-nek
legalább 15bit-es színmélységűnek kell lennie, máskülönben nem
működik a double buffering az ablakon. Működik AGA-n is, de pokoli
lassú. Szerintem CGFX-en is lassú a játék ablakban!
- -directcgx ---> gyorsabb rutinokat használ mint a writepixel
array. De nem működik az ablak módban! (Én nem sok különbséget
vettem észre, ha be vagy ki volt kapcsolva.)
- -fps ---> hány frame per sec-kel szakít a program. PPC átlag
25-35 fps, CGFX-en ez az érték eléri a 40 fps-t is.
- -mouse ---> egérrel is játszható lesz a progi.
- -music ---> bekapcsolhatjuk a zenéket a játékban.
- -nosfx ---> kikapcsolja az effekteket.
- -hicolor ---> bekapcsolja a hicolor rendering-et. Valahogy nem
sikerült beizzítanom ezt az opciót.
- -bilinear ---> bekapcsolja a bilinear szűrést hicolor módban.
Ha minden igaz, akkor az archívban van egy olyan kép, hogy "bilinear.iff".
Ezen lehet megnézni, hogy mi lehet az. Valahogy ez nálam szintúgy
nem akart működni.
- -joy ---> bekapcsolja a joy támogatást.
- -ham6 ---> hicolor módban AGA-n ham6-ban fog menni!? a játék.
- -ham8 ---> ugyan az mint eggyel feljebb csak ham8-ban.
Heretic v0.935
Egy újabb verzió a Heretic-ből, de gondom volt
vele a CGFX-en való használatakor.
A program paraméterei (csak az újakat írom
le!):
- -lbhack x ---> az x az a szám, hogy hány frame-et számoljon
ki a program egy LockBitMap és UnLockBitMap kombinációja alatt.
Ez a PPC verziót felgyorsítja. Az alap az x-nél 1 azaz egy. Érdemes
pár értéket kipróbálni, de a legjobb választás a 15-ös érték.
Ez egy hack így csak saját felelősséggel használjátok. A -directcgx
opcióval érdemes használni.
- -lowdetail ---> bekapcsolja a padló és a plafon alacsony renderelését.
A "low detail" ki-be kapcsolható a játék alatt az "l" gombbal.
- -scaledgui ---> a különböző GUI-k (szöveg+menü) hozzáigazítása
az aktuális képernyőmérethez. Ez az opció ki-bekapcsolható a játék
alatt az "s" betűvel.
- -bus ---> a busz órájának a beállítása. Óvatosan érdemes bánni
vele. Ha a játék túl gyorsan fut, akkor ezzel lehet állítani rajta.
Miután a Heretic elindult, az kiírja az aktuális buszórajelet.
Ennek 50 és 70Mhz között kell lennie. Ha ez az érték nagyon alacsony
(30Mhz vagy kevesebb), írd be, hogy -bus 60000000, így a buszórajel
60Mhz lesz. Érdemes különböző értékekkel kísérletezni (óvatosan)!
Ez az opció csak a PPC-s verzióban működik. - -c2p ---> a külső
c2p modul nevével kell használni, pl:
-c2p c2p/c2p_noe. Ezzel az opcióval a különböző procikhoz más-más
c2p rutint használhatunk és a játék is nagyobb felbontásban játszható
mint 320*200. Egyenlőre csak 320*200-as c2p rutin létezik. Az
alap amit a Heretic megnyit az a c2p/c2p_noe modul. Ez az opció
csak a 68k-s verzióban működik.
A játékben használható billentyűk:
Ezeket a heretic.cfg-ben meg lehet változtatni, kivétel ez alól
a repülés, fel-le nézés és a speciális gombok gombjai.
Speciális gombok:
- F5 ---> bilinear filtering ki-be hicolor módban.
- 0 ---> egy screenshot-ot ment el a program "ScreenShotx.iff"
néven. Itt az X a screenshot számát jelenti. A képek 24bit-es
iff-ben lesznel lementve.
- l ---> az alacsony felbontás ki-be kapcsolása. Ez nem működik
hicolor módban.
- s ---> a GUI scale rutint kapcsolja ki-be.
Alap billentyűk:
- kurzok nyilak ---> gondolm nem kell sok magyarázat.
- 1-től 6-ig számbillentyűk ---> fegyverek.
- TAB ---> térkép. Ha a térkép aktív:
- f ---> követés.
- g ---> térképrács ki-be.
- + - ---> térkép nagyítás kicsinyítés.
- [ vagy ] ---> hátizsák tartalmának megnézése.
Ha a hátizsákban vagyunk akkor:
- [ vagy ] ---> tartalomban előre-hátra.
- ENTER ---> tárgy kiválasztása. Ha a tárgy ki van választva:
- ENTER ---> a tárgy használata.
- CTRL ---> tűz.
- SPACE ---> ajtónyitás, vmi használata.
- ALT ---> oldalazás.
- SHIFT ---> futás.
- ESC ---> menü.
- DEL ---> gamma korrekció, a képernyő világosítása fokozatonként.
- HELP ---> szünet a játékban.
- . ---> balra húzódás.
- / ---> jobbra húzódás. A jobbra-balra húzódás az ALT+irány nyilakkal
is elvégezhető.
- 7 (num. bill.) ---> felnézés.
- 4 (num. bill.) ---> középre nézés.
- 1 (num. bill.) ---> lenézés.
- 9 (num. bill.) ---> felfelé repülés.
- 6 (num. bill.) ---> egyesen való repülés.
- 3 (num. bill.) ---> lefelé repülés.
A játék ismert hibái:
- valamikor kis fehér pöttyök jelennek meg a falakon. Ez az effekt
a nagy felbontásokban szokott jelentkezni.
- a 68k-s részben lementett játékállás nem használható fel a PPC-s
részben. Ugyanez a helyzet fordítva is.
- az áttetszőség kódja a hicolor+bilinear-ban rossz.
- a nyolcas szinten ha belelövünk a zöld !?hüvelyekbe?! akkor
a játék elszáll.
- a 68k-s részben AGA-n a hicolor HAM6 rutin nem működik.
- érdekes módon a 0.935-ös verzió az istennek sem volt hajlandó
sem ablakban, sem saját képernyőn CGFX alatt megmutatni magából
valamit. Csak egy fekete ablakot vagy képernyőt nyitott meg a
program, de ettől függetlenül a játék futott (a HD tekert, sikított
a gép stb). Érdekes módon ez a hiba AGA-n és a régebbi (v0.6)
verzión nem jelentkezett.
A játék lényege:
Alapjában véve a játék a Doom-ra hasonlít, csak itt fantasy környezetben
kell az ellent irtanunk.
A szokásos játékmenet:
- keresd meg a kijáratot és a hozzá tartozó kulcsokat, közben
irtsd ki lehetőleg az összes ellenfelet és minél több titokra
jöjjél rá.
Az igazat megvallva egy idő után egy kicsit
unalmas a játék a DoomII és pár kiegészítő pálya végigjátszása
után... ...na jó, nem is annyira unalmas...
Pár?! csalási lehetőség a játékban: (Ezeket
a játék közben kell beírni like DoomII.)
- gimmex x=a cucc amit akarunk.
A ---> gyűrű.
B ---> maszk (láthatalanság).
C ---> ital (gyógyhatású).
D ---> misztikus urna.
E ---> varázskönyv.
F ---> fáklya (nem a klub :).
G ---> időzített bomba.
H ---> tojás, az ellenfeleket csirkévé varázsolhatjuk.
I ---> arany szárnyak.
J ---> káosz device.
- quicken ---> isten mód.
- cockadooledoo ---> csirke leszel.
- engangexy ---> szintugrás (epizód x/pálya y)
- kitty ---> át tudunk menni a falakon.
- massacre ---> az összes ellenfél meghal a szinten.
- ponce ---> maximum életerő.
- rambo ---> összes fegyver és maximum lőszer.
- ravmap ---> megmutatja a teljes térképet.
- skel ---> az összes kulcs a szinten nálunk lesz.
- ticker ---> fps kiiratása. Valahogy nem jött be, pedig a játék
kijelezte, hogy "Ticker on".
- ravskel ---> az összes kulcs a szinten nálunk lesz, ugyanaz
mint a "skel".
Pár poénos cheat: (Érdemes egyszer legalább
kipróbálni.)
- iddqd
- idkfa
Végszónak nem tudok semmi értelmesem írni, talán
csak annyit, hogy a PPC-s verzió kegyetlen gyors, kb 30-40fps
és, hogy el lehet vele játszogatni.
A Guy Called Raven