SpaceHawks' WorldNews
Issue #16

Eredetit vagy konverziót?

Aki mostanában ellátogatott a ClickBoom honlapjára (www.clickboom.com), az szavazhatott arra, hogy a jövôben milyen játékokat szeretne látni kedvenc Amigájára. Eredeti Amigás fejlesztéseket, vagy további konverziókat. Tényleg, mi is lenne a jobb?

Az már elsôre is látszik, hogy nem igazán lehet csak az egyik vagy a másik verziót támogatni. A gyorsabb megoldás mindenképp a konverzió. Hisz pl. a Heretic-et vagy a Hexen-t egy-két hónap alatt szinte tökéletesen átírták Amigára. Így viszonylag kis ráfordítással, rövid idô alatt megfelelô számú programot lehetne újból kihozni az Amigára. Természetesen ehhez az eredeti programokat kifejlesztô cégeknek is hozzá kell járulniuk. Gondolom a 3-4 éve, esetleg régebben megírt programok átírásának jogaihoz hozzá lehetne jutni (pl. DarkForces, DukeNukem3D, Warcraft2, C&C, Red Alert, Mortal Kombat 3 stb). Ezeknek a programoknak a hardver igénye sem olyan nagy, így 68k-ra és AGA-ra is meg lehetne ôket írni. (Hm... Olvastál te már Red Alert gépigényt?-Emeric SH) Ez eladási szempontból is lényeges, hisz így több Amigás tudná ôket futtatni.

Az 1-2 évnél nem idôsebb programokat már inkább PowerPC-re, AGA és/vagy grafikus kártya (CVisionPPC, BVisionPPC) támogatással lehetne kiadni. Ugyanis ezekhez már a 68k nem igazán elegendô. (Jó példa erre a Quake Amigás átirata, hiába készítették el nagyon jól, még így sem bírja a 68k-ás proci és az AGA.) Az ilyen konverziókkal szintén gyorsan meg lehetne teremteni a PowerPC proci számára a megfelelô szoftverhátteret.

Természetesen jó lenne önálló Amigás fejlesztéseket is beindítani. Itt már csak kimondottan az új PPC-s és grafikus kártyás gépekre kellene programokat írni, lehetôleg minél jobb színvonalon. Az ilyen programok megjelenése esetleg többeket csábítana gépének fejlesztésére is. Ezenkívül, ha a kor színvonalának megfelelô játékok íródnak, akkor azokat más platformokra is át lehetne írni. (Ha egy "gyengébb" gépen jól fut, akkor már egy "bika" PC-n is futnia kell, mégha konverzió is.) (Hát nem tudom. Ahhoz, hogy valami 68K-n jól fusson, igen erôteljesen assembly alapú kell legyen. Hogy viszonylag könnyen átírható legyen, ahhoz C, vagy C++ kell, ahhoz viszont már "bika" PPC kell, egy PPC processzort még ha csak egy 603e-rôl van is szó, már nem lehet annyira egyértelműen "gyengébb" processzornak nevezni-Emeric SH) Ez a kiadónak is jó, hisz így nem csak a kicsi Amigás piacon tud értékesíteni, könnyebben visszajön a befektetett pénz. És éppen ezért nem érdemes már 68k-s új fejlesztésekbe kezdeni, mert ezeket ugyan Amigára el lehetne adni, de nem hiszem, hogy egy a mai igényeknek már nem igazán megfelelô programot más platformra érdemes lenne átvinni.

A mai helyzetben a mi szempontunkból pillanatnyilag talán a konverziók jelentik a jó megoldást, de amint már megvan a megfelelô számú PowerPC-vel, grafikus kártyával felszerelt Amiga (esetleg egy új gép (álmodik a nyomor ;-))) (Hm... Nem akarom elkiabálni, de igen szép számú PowerPC gép van már akár csak kis hazánkon belül is-Emeric SH), akkor már érdemes lehet eredeti Amigás fejlesztéseket is beindítani.

- Alex '91 -

 

 

 

 
(C) Copyright 1999 SpaceHawks