THESE
PAGES ARE FREE OF
JAVA
JAVASCRIPT
FRAMES
STORED ON A LINUX SERVER, AND RUNNING SPACEHAWKS' OWN LINUX BASED VOTING
AND MESSAGE BOARD CGI.
NO MICROSOFT RELATED PROGRAMS WERE USED TO CREATE THIS SITE.
|
|
|
|
|
SPACEHAWKS
WORLDNEWS
ISSUE 17 |
|
|
|
SavagePPC
|
Azt hiszem
elérkezett a napja, hogy a TurboEVD 2.0 hosszú-hosszú idô után olyasvalamivel
kényszerül szembesülni, amihez nem mérhetôek saját erôforrásai. Amikor saját
pályáján verik meg, de úgy, hogy ahhoz a hagyományos módszerekkel már egyáltalán
nem tud hozzászólni...
Mint tudjuk
meglehetôsen hosszú ideje hozzáférhetôek már a Phase5 PowerPC turbókártyái,
mindezidáig azonban a Savage tűnik az elsônek a ShapeShifter külsô c2p moduljaiból,
amely ezeket végre használatba is veszi.
A dolog miértje
voltaképpen érthetô is. A dolog úgy volt, hogy mind a CyberStorm, mind a Blizzard
modellekhez csatlakoztatható grafikus kártya, a CVision, illetve BVision kártyák,
amelyeken ugye nincs szükség külső c2p modulokra. Igen ám, csakhogy ma már/még
nem gyártanak BVision kártyákat! A Phase5 ugyanis már beszüntette a gyártást,
a DCE pedig, amely licenszelte a BVisiont, még nem kezdte azt meg.
Ráadásként,
az eltelt - immár mondhatjuk - évek dacára még mindig a ShapeShifter a legjobb
Macintosh emulátorunk. A ShapeShifter pedig egy 68K Mac emulátor, amely kizárólag
a 68K processzorainkat használja, és amelynek c2p rutinjai/moduljai is szintén
egytôl-egyig a 68K processzor erejét használják ki - miközben az igazi erôgép,
a PowerPC processzor kihasználatlanul várakozik arra, hogy valaki esetleg
bevonja ôt.
Eddig legalábbis
hagyták békében pihenni. pH03N1x jóvoltából azonban szert tehettünk a Savage
PPC verziójának meglehetősen friss (mai) béta változatára. Annak ellenére,
hogy PPC, a jelenlegi változat ugyanúgy használható és használandó, mint akármely
másik Savage modul. Egész egyszerűen csak az ô nevét kell megadni a 68K változatok
helyett...
A Savage
PPC Beta mindösszesen csak 5.960 byte méretű, köszönhetôen az asm kódnak,
és jelenleg csupán a WarpOS változata létezik - remélhetôleg egyelôre.
A bétaverzió
tökéletesen funkcionál, tartalmazza a delta kódot, viszont az MMU használat
jelenleg még ki van kapcsolva benne, mert még nincs teljesen készen. A kipróbált
változat kizárólag 8 bitet tudott, tehát nem volt még benne a Savage már megszokott
4, illetve 16 bit üzemmódja sem. Ez persze csak a bétaverzióra vonatkozik,
a végleges verzió természetesen ezeket is tartalmazni fogja majd.
Ami a tesztelést
illeti... Az legnagyobb örömömre a saját gépemen készült, és messzemenôen
megfelelt elôzetes várakozásaimnak. A TurboEVD bekapcsolt MMU memóriaellenôrzés
mellett is erôteljen felkötheti a gatyáját egy 040/25 68K és 603e/200 PowerPC
processzort tartalmazó kártya esetén!
Az elsô benyomás
amit nyújtani tud az az, hogy a SavagePPC az eddig megszokott, 040/25-ös Savage
ill. TurboEVD modulokhoz képest félelmetesen gyors. pH03N1x mérései alapján
az MMU kód nélküli változat mindössze 10%-al lassabb az MMU-t használó 060
Savage kódnál - ami azt jelenti, hogy ha végül az MMU kód is a helyére kerül,
akkor a SavagePPC gyorsabbá válik a 060/50 processzor nyújtotta teljesítménynél,
még a chipram közismert korlátai ellenére is!
Sajnos azonban
a játékoknak és programoknak általában fontos, de nem leglassabb része a felépítés
- mint az ki fog derülni a SavagePPC használata kapcsán. Ez azt takarja, hogy
a gépünk nem válik hirtelen PowerMac sebességűvé, ezt mindössze egy c2p modultól
elvárni dőreség. Ellenben a képfelépítés sebessége ennek ellenére szemmel
láthatóan villámgyorssá válik, szinte látjuk, ahogy a c2p az adatokra vár.
Ez persze a 040/25 processzorra vonatkozik, a programok maguk nem lesznek
tôle annyival gyorsabbak - bár a gyorsulás a fejlett 68K c2p modulokhoz képest
is észrevehetô, az eredetihez képest pedig elképesztô - egy 060/50 processzoron
talán még jobb lehet a helyzet, hiszen ott az emuláció sebessége amúgy is
jobb. (Nem mintha ezzel bajom lehetne.)
Végsô konklúzióként
tehát az mindenesetre elmondható, hogy a SavagePPC, ha az MMU kód is elkészül
nagyon gyors lesz, (040/25-as társprocesszorral rendelkezô kártyán szokatlanul
gyors, sôt, még egy 060 processzoron is valószínűleg jóval gyorsabb, mint
a native 060-as c2p), megszerzése tehát kötelezô mindenkinek, aki komolyan
foglalkozik ShapeShifterrel, fôként annak fényében, ha még sokáig csúszik
a FusionPPC elkészülte (és úgy látszik csúszik majd még rendesen), természetesen
mindez csak akkor, ha rendelkezünk egy PowerPC kártyával, valamint elôreláthatóan
belátható idôn belül nem fogunk BVision/CVision grafikus kártyához jutni.
Akkor viszont mindenképpen...
Ami pedig
a személyes véleményem... Annak ellenére, hogy mint köztudott nem a szívem
csücske a WarpOS, a TurboEVD 2.0-nak még abban az intervallumban sincs semmi
esélye az elsôdlegesként használt Shapeshifter c2p címre, amíg a SavagePPC
PowerUP verzió elkészül... Annak ellenére ugyanis, hogy ez csupán egy bétaverzió,
MMU nélkül, meg minden egyéb hibájával - már a bétaverzió is félelmetesen
stabil (egy-két tényleg ritka bevillanástól eltekintve), (persze mint tudjuk
pH03N1x valószínűleg még Windows alá is képes volna stabil kódot írni, csak
nem szeretne) - is felette áll az eddig legjobbnak kikiáltott TurboEVD 2.0-nak.
Így nagyon valószínű, hogy az elsô leszek, aki a SavagePPC kész verzióját
regisztrálja majd...
Emeric SH
|